Kiedy połączysz Google Ads i Google Analytics, obie platformy mogą wymieniać się cennymi danymi, co pozwala na pełne wykorzystanie ich potencjału. Jeśli śledzisz kilka różnych konwersji w Google Ads, może to być trochę mylące. Po podłączeniu Google Ads do konta Ads, znacznie łatwiej jest zobaczyć, które słowa kluczowe i reklamy generują konwersje. Podczas gdy Ads oferuje raporty, Analytics pozwala na filtrowanie danych na różnych poziomach, czy to według kampanii, celu, czy słowa kluczowego.
Dlaczego warto połączyć Google Ads z Google Analytics?
Google Ads, dawniej znane jako Google AdWords, jest platformą reklamową Google, która pozwala na wyświetlanie płatnych reklam w wyszukiwarce. Ale korzystanie z Google Ads to tylko połowa sukcesu. Jeśli naprawdę chcesz rozwijać swój biznes i jak najlepiej wykorzystać swoje reklamy, musisz śledzić swoje kampanie pod względem kosztów i konwersji. Musisz także wiedzieć, co dzieje się na Twojej stronie internetowej, gdy ktoś kliknie na reklamę. Tylko wtedy będziesz wiedział, czy Twoje kampanie Google Ads działają. Dlatego właśnie połączenie konta Google Analytics z kontem Google Ads może pomóc Ci zobaczyć, jak skuteczne są Twoje działania reklamowe. Otrzymasz możliwość zobaczenia pełnej podróży klienta od tego, jak ludzie wchodzą w interakcję z reklamami do tego, jak realizują cel kampanii. Jak połączyć konto Google Ads z Google Analytics? Więc teraz, gdy widzisz, że jest wiele do zyskania z połączenia Google Ads i Google Analytics, zobaczmy, jak to zrobić. W Google Analytics, przejdź do górnego menu nawigacyjnego i kliknij „Admin”. Otworzą się trzy kolumny. W środkowej kolumnie przejdź do linkowania produktów, a następnie kliknij linkowanie Google Ads. Wybierz widok Google Analytics, z którym chcesz się połączyć, a następnie kliknij przycisk „Zapisz”. Twoje dwa konta zostaną połączone niemal natychmiast, stawiając Cię na drodze do podejmowania lepszych decyzji reklamowych i marketingowych dotyczących Twojej firmy.
Istotne ustawienia
Jeśli prowadzisz kampanie z wykorzystaniem Google Ads, będziesz chciał połączyć swoje konto Google Ads z kontem Google Analytics, aby uzyskać pełną analitykę aktywności kliknięć, za które płacisz, pochodzących z Twoich kampanii Google Ads. Kiedy łączysz swoje konto Google Ads z kontem Google Analytics, musisz upewnić się, że masz kilka ważnych ustawień. Kiedy połączysz swoje konto Google Analytics, będziesz chciał się upewnić, że masz włączoną opcję „Importuj metryki witryny”. Jeśli nie jesteś pewien, czy jest ona włączona czy nie, przejdź do zakładki „Połączone konta” i znajdź swoją połączoną własność internetową Analytics – kliknij na „widok”. Powiązanie konta AdWords z właściwością Analytics pozwala zobaczyć pełny cykl klienta, od tego, w jaki sposób wchodzi on w interakcję z Twoimi działaniami marketingowymi (np. widzi emisje reklam, klika reklamy) do tego, jak ostatecznie realizuje cele, które dla niego ustaliłeś na Twojej stronie (np. dokonuje zakupów, konsumuje treści).
Łączenie Google Ads i Analytics na różnych kontach
Zanim spróbujesz połączyć swoje konto Google Ads i Analytics, istnieje kilka kluczowych kwestii do rozważenia. Konto Google, którego używasz do skonfigurowania linku, musi mieć dostęp zarówno do konta Ads, jak i Analytics. Jeśli konto ma dostęp tylko do jednego, to daj mu dostęp do drugiego. Twoje konto musi posiadać niezbędne uprawnienia administracyjne, aby umożliwić powiązanie Google Ads i Analytics. Jest to dostęp Admin Access w Google Ads oraz Edit Access w Analytics. Po zalogowaniu się na swoje konto Google Ads, w sekcji Narzędzia w górnym menu znajdziesz „Połączone konta”. To tutaj masz przegląd usług powiązanych z Twoim kontem. Jedną z nich jest Google Analytics. Kiedy na nią klikniesz, zobaczysz strony z ustawioną własnością w Google Analytics. Wybierz stronę, którą chcesz reklamować i kliknij 'Link’. Jeśli Twoja strona ma tylko jedną odsłonę, po prostu ją połącz. Jeśli ma ich więcej, zobaczysz listę wszystkich odsłon, które posiada. Możesz ustawić link dla wszystkich odsłon, ale importować metryki tylko dla jednej z nich (lub żadnej). Drugi sposób łączenia kont jest w sekcji „Admin” w Google Analytics, gdzie wybierasz obiekt (witrynę), którą chcesz połączyć. Tworzysz nową grupę linków, aby dodać konto, które chcesz połączyć do wszystkich jego widoków. Jak je rozłączyć w razie potrzeby? Aby odłączyć konta, wystarczy kliknąć „Unlink” w tym samym miejscu w Google Ads. Jeśli używasz grupy linków w Google Analytics i chcesz usunąć wszystkie linki w jednej grupie, musisz usunąć ją całą. Jeśli chcesz usunąć tylko kilka, przejdź do edycji grupy linków klikając na nią w danej właściwości.
Co nie jest możliwe podczas łączenia konta Google Ads z kontem Google Analytics?
Istnieje kilka czynników, które nie są możliwe do wykonania podczas łączenia konta Google Ads z kontem Google Analytics. Oto one:
- dostosowywanie ofert słów kluczowych w Google Ads z poziomu Google Analytics
- tworzenie list remarketingowych w Analytics do wykorzystania w kampaniach Google Ads
- wyświetlanie danych o kliknięciach i kosztach Google Ads obok danych o zaangażowaniu w witrynie w Analytics
- importowanie transakcji z Analytics do Google Ads